ДЛЯ ВАС - БАТЬКИ

ДИДАКТИЧНА  ЦІННІСТЬ  ДИТЯЧОЇ  ІГРАШКИ


      Шановні батьки і колеги. Пропоную вашій увазі авторську статтю з проблеми вибору для дитини дитячої іграшки. У цій статті мені дуже хотілося б затронути усім нам знайому тему: "Роль дитячої іграшки в житті дитини". Адже скільки вже говорено-переговорено, писано-переписано на дану тематику, але актуальність її має місце і донині.


     Спостерігаючи за тим, в які ігри і якими іграшками граються наші діти, я впевнена, що проблема існує, і вона ще буде існувати не один десяток років.
         Передбачаю ваше запитання: "Які ж іграшки купувати дитині?" 
       Відповім просто - все залежить від вподобань вашої дитини і вашого гаманця. Часто спостерігаю за тим, як батьки йдучи на поступки  проханням своєї дитини, порушуть головне батьківське правило -  НЕ НАШКОДЬ! Купують дорогі іноземні іграшки, а далі дитина  починає грати, накладаючи на себе роль даної іграшки: стрибає по стінах, меблях, як людина павук; літає по групі, збиваючи з ніг дітей та дорослих, як Бетмен; малює собі на обличчі шрами, як монстри Хай ... Цей перелік можна продовжувати і продовжувати. 

        "Що ж тут поганого?" - запитаєте ви. Це ж позитивні герої, вони рятуть світ від зла. 
     А чи не замислювались, шановні батьки, як можуть монстри (потвори з рогами) рятувати світ від зла. Тут ми бачимо підміну понять добра і зла: якщо монстри - це добро, то що ж тоді  зло? Від якого зла рятують людей ці монстри?  Ми з вами знаємо і це підтверджують психологи, і провідні науковці, і досвідчені педагоги, що зараз іде цілеспрямована демонізація суспільства через ЗМІ - ІНТЕРНЕТ. Демонізованим персонажам надається яскрава обгортка і ця, так звана "модна" іграшка, робить свою "добру" справу - когось "рятує", комусь "допомагає". І дитина в це щиро вірить і вважає, що це справжній герой, на якого хоче бути схожим.



  Але ж це далеко не так. 
Маючи великий педагогічний досвід та психологічну освіту, констатую, що у дітей з такими "модними" іграшками спостерігаються неврози, порушення основ спілкування з однолітками,  дитина не може зосередитись хоча б на декілька хвилин під час заняття. А все тому, що дитина живе в іншому світі, нав'язаному їй іноземними маркетологами і, нажаль, не без нашої участі. Тако ж хочеться зазначити, що граючись такими іграшками, дитина не може себе ідентифікувати  у цьому світі, так як у неї не розвинені навики соціально-рольової гри. 
    Хочу порадити вам, шановні батьки, що купуючи ту чи іншу іграшку, уявіть себе маленькою дитинкою і подумайте, як би ви гралися з такою іграшкою, яки й би сюжет створили? ... І задай те собі запитання: "Яку цінність несе обрана іграшка? Що корисного вона дасть моєму малюку? Ця іграшка буде розвивати дитину, чи, навпаки, гальмувати? Чи зможе вона допомогти дитині у майбутньому стати порядною людиною: турботливим батьком чи ніжною мамою?"
   Іграшок не повинно бути багато, всеодно дитина ними усіма одночасно не зможе гратися. Існує декілька улюблених, або одна без якої дитина не засинає, завжди грається, сумує, якщо вона загубиться.
    Купуйте дітям  насамперед  іграшки  для духовного розвитку, які викликають позитивні емоції, які приємно взяти до рук, погладити, обійняти, довірити їй свій секрет. 


Також важливу роль відіграють розвиваючі іграшки: ігри-конструктори, конструктори "LEGO", які розвивають логічне мислення малюків, допомагають вирішувати проблемні ситуції і знаходити вихід.

        
 Бажаю вам розумного вибору!

З повагою вихователь Тетяна Рогова.

Немає коментарів:

Дописати коментар