ДОСВІД РОБОТИ

Інноваційна педагогічна технологія – педагогічний кейс «ВІРШОВАНИЙ ДЕНЬ» (за творами ПЛАТОНА ВОРОНЬКА)


        Автор: Рогова Тетяна Олексіївна, вихователь                                  комунального закладу "Харківський навчально-виховний комплекс №106 Харківської міської ради Харківської області імені В.О. Кисіля"

         Художнє слово супроводжує людину з перших років життя. Воно відкриває і пояснює дитині життя суспільства і природи, світ людських почуттів і взаємин. Художнє слово впливає не тільки на свідомість, а й на почуття і вчинки дитини. Слово може окрилити дитину, викликати бажання стати кращою, зробити щось хороше, допомагає усвідомити людські взаємини, познайомити з нормами поведінки, сформувати моральні уявлення та моральний досвід, сприяє накопиченню знань про моральні якості людини.

За допомогою художнього слова можна вирішувати багато завдань з методики розвитку мовлення і поруч з основними методиками і прийомами мовного розвитку дошкільників можна і потрібно використовувати інноваційний матеріал.

         Представлена педагогічна технологія – педагогічний кейс «ВІРШОВАНИЙ ДЕНЬ» (за творами ПЛАТОНА ВОРОНЬКА), інноваційна авторська розробка,  що представляє собою 17 технологічних карток. Кожна технологічна картка містить текст вірша П.Воронька, перелік запитань за змістом окремого вірша, перелік видів діяльності дошкільників (ігрова, навчальна, пізнавальна, режимні моменти тощо), де можна застосовувати даний вірш, запропонована вікова категорія дошкільників та сюжетна картинка за змістом вірша (додаток 1).

Маючи великий педагогічний досвід роботи з дітьми, кожен раз звертаюсь до творів Платона Воронька - одного з поетів, творчість якого по вінця сповнена дитячою радістю. Особлива магія його віршів – легко вчаться, швидко запам’ятовуються, розвивають почуття гумору, виховують моральні якості і, напевно, саме тому мають неабияку педагогічну цінність. Помітила, що з першого знайомства із віршем, з опорою на сюжетний малюнок діти мимовільно запам’ятовують рядки віршованого тексту (за кейсом). І вже, при повторному читанні – майже безпомилково відтворюють вірш на пам'ять.

Так, діти з задоволенням декламують улюблені віршики у групі під час занять, ігрової діяльності, режимних моментів, у ході свят та інших заходів. Вірші даного автора легко вчити навіть малюкам молодшої групи, цікаві історії та персонажі розвивають уяву, вміння радіти та співчувати, а теплий гумор, без сумніву, налаштовує маленьких читачів на чудовий настрій.

За результатами діагностичного дослідження освітньої діяльності дітей дошкільного віку простежується динаміка мовленнєвого розвитку дітей (підвищення показника сформованості мовленнєвої компетентності дітей старщої групи на 50% у порівнянні з попередніми показниками упродовж навчального року), що підтверджує ефективність використання запропонованої педагогічної технології (таблиця 1, таблиця 2, діаграма).

Результати обстеження рівнів мовленнєвого розвитку дітей старшого дошкільного віку  (освітня лінія «Мовлення дитини»).                    

Таблиця 1.

Ступінь прояву

Рівні опанування уміннями та навичками мовлення

Вересень, 2019

Кількість дітей

Відсоток

0-0,25 (низький)

0

0%

0,5 (середній)

15

75%

0,75-1,0 (високий)

5

25%

Таблиця 2.

Ступінь прояву

Рівні опанування уміннями та навичками мовлення Травень, 2020

Кількість дітей

Відсоток

0-0,25 (низький)

0

0%

0,5 (середній)

5

25%

0,75-1,0 (високий)

15

75%

 

ДІАГРАМА                                                                                                  ВІДСОТОК  ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ  МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНИКІВ

          Використовуючи у роботі представлену технологію  - педагогічний кейс «Віршований день» (за творами Платона Воронька), дозволив сформувати у дошкільників необхідні знання та навички, які необхідні для подальшого навчання у школі (згідно змісту Базового компонента дошкільної освіти, нова редакція).

Таким чином, діти набувають навички швидкого запам’ятовування віршованого тексту, підтримують бесіду за змістом про характери та вчинки героїв, охоче відповідають на запитання дорослого, висловлюють свої враження, переживання, оцінно-етичні судження стосовно персонажів, співвідносять оцінки літературних героїв з власною поведінкою, реальними подіями.

          Запропонована авторська розробка – педагогічний кейс «ВІРШОВАНИЙ  ДЕНЬ» (за творами ПЛАТОНА ВОРОНЬКА),  стане корисною у практичній діяльності  вихователів,  буде цікавою як для батьків, так і для дітей, та широкого кола читачів.




















Немає коментарів:

Дописати коментар